آخرین خبرها

اوقات استجابت دعا – زمان دعا کردن – شرایط دعا

doa-mostajab احاديث معصومين عليهم السلام ادعيه و اذكار دعا و ختم مجرب متفرقه
روش دعا کردن , دعای حاجت , دعای سریع الاجابه , بهترین زمان دعا کردن , دعای طلب حاجت , اوقات استجابت دعا – زمان دعا کردن – شرایط دعا

اوقات استجابت دعا

پس مى ‏گویيم كه به سندهاى معتبر منقول است كه از جمله اوقات استجابت دعا:
وقت زايل شدن آفتاب از دائره نصف النّهار است، و ديگرى نزد شنيدن اذان براى هر نماز، و ديگرى ساعت اوّل از روز جمعه، و ديگرى ساعت آخر از روز جمعه، و ديگرى سه يك آخر از همه شبها كه آن را وقت سحر گويند، و ديگرى تمام شب جمعه، و ديگرى وقت آمدن باران، و ديگرى بعد از هر نماز واجب، و ديگرى بعد از نماز شام هر گاه به سجده رود، و ديگرى در وقت گريه و تضرع و زارى، و ديگرى وقتى كه آفتاب به قدر يك نيزه مانده باشد كه به وقت ظهر رسد در هر روز.
ابن طاوس گويد كه: بعضى از اين اوقات روايت دارد و بعضى از اينها به تجربه رسيده است.
و از جمله شرایط دعا كردن آن است كه اوّل ابتدا به حمد و ستايش خداى تعالى و صلوات بر محمّد و بر آل او عليهم السلام كند پس آنگاه حاجت خود را نام برده، از جناب اقدس الهى درخواست نمايد.
و ديگر آنكه خواننده دعا بايد كه بداند كه دعا كردن و زارى نمودن در خلوت و پنهانى بهتر از دعاى بلند و آشكار و در ميان مردمان است.
و از جمله صفات دعاكننده آن است كه دل او از ياد آوردن خداى تعالى و نعمتهاى دنيوى و اخروى او و از ترس عقوبتها و عذابهاى دنيوى و اخروى غافل نباشد و به فكرها و خيالات نامشروع و وسوسه‏هاى شيطانى مشغول نگردد.
مهج الدعوات و منهج العنايات، علي بن موسى بن جعفر بن محمد بن طاووس الحسيني.

التماس دعا

 

روش دعا کردن , دعای حاجت , دعای سریع الاجابه , بهترین زمان دعا کردن , دعای طلب حاجت , اوقات استجابت دعا – زمان دعا کردن – شرایط دعا

درباره‌ی سید

2 نظر

  1. با سلام.آیا میتوانیم از آن پرینت بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *