اصطلاح بخت گشایی از دیرباز رایج بوده و به دخترانی که خواستگار نداشته اند اصطلاحا گفته می شده که بختشان بسته است و با اقداماتی تلاش می شده این بستگی رفع شود. در این مطلب از سایت ملکوت786 این موضوع را بررسی می کنیم سپس به علت ان می پردازیم و در نهایت دعای گشایش بخت ,دعای بخت گشایی قوی و بخت گشایی تضمینی و دعای بخت گشایی سریع بهجت را خدمت شما ارایه می کنیم.

بخت گشایی فوری مجموعه اقداماتی است که شما در جهت رفع مشکل ازدواج یا خواستگار نداشتن انجام می دهید که در نقاط مختلف هر قومیتی اعتقادات خود را داشته و انجام عملی را برای رفع این مشکل مفید می دانند.در مجموع این اقدامات در زمان های خاص مانند 13 به در یا شب های احیا یا در مکان های خاص مانند مساجد و امام زاده ها صورت می گیرد. کاملا واضح است اشخاصی که معتقد به دعای بخت گشایی قوی هستند در واقع عاملی خارجی و نامعلوم را علت مشکل ازدواج خود می دانند که سبب شده علی رغم شایستگی هایی که دارند موفق به ازدواج نشوند. ترس از بالا رفتن سن و از دست رفتن موقعیت های ازدواج سبب می شود به طرق مختلفی برای بخت گشایی دختر روی اورده شود اما بهترین طریق توصیه شده در این رابطه دعا و توسل است. البته معصومین ما بسیار توصیه نموده اند که اگر مجردی را می شناسید شرایط ازدواج او را تسهیل کنید که اگر همین دستور رعایت شود مشکل حل خواهد شد:

امام صادق علیه السلام فرمود: کسی که مجردی را تزویج کند و امکان ازدواج او را فراهم نماید از کسانی است که در قیامت خداوند به آنان نظر لطف می‌کند.

امام کاظم علیه السلام فرمود: سه دسته در روز قیامت، روزی که سایه و پناهی جزء سایه خداوند نیست، در سایه و پناه خدا هستند: مردی که زمینه ازدواج برادر مسلمانش را آماده نماید، مردی که (به برادر مسلمانش خدمت کند، کسی که سر برادر مسلمانش را بپوشاند.

امام صادق علیه السلام فرمود: چهار کس در قیامت مورد نظر پروردگارند: آنکه، چون طرف معامله پشیمان شود، معامله را برگرداند، کسی که غم از دلی برگیرد، کسی که برده‌ای را آزاد کند، کسی که بی همسران را به ازدواج درآورد.

حضرت علی علیه السلام فرمود: از بهترین شفاعتها، شفاعت بین دو نفر در امر ازدواج است تا اینکه خداوند آنان را مجذوب یکدیگر گرداند.

ادعیه و اذکار متعددی برای بخت گشایی فوری ارایه شده که به برخی اشاره می کنیم و اینکه کدام سوره برای ازدواج خوب است.

wedding-rings-3611277_640-min احاديث معصومين عليهم السلام ادعيه و اذكار بخت گشایی و ازدواج بخت گشایی و ازدواج دعا و ختم مجرب

دعای گشایش بخت

بخت گشایی تضمینی ذیل را برکاغذ بدون خط بنویسید با گلاب و زعفران و با قلمی که از قبل با ان نوشته شنده باشد و به مدت 41 روز به همراه داشته باشید انشالله خواستگار مناسب برای شما پیدا میشود:

(لا اله الا الله والله اکبر أسالک اللهم بعد أربعین ورحمتک ان تتفضل على فلانة بنت فلانة ببعل مبارک فإن‌ها بیدک ولا یملک‌ها غیرک یا ذو الفضل العظیم والوجه الکریم والإحسان القدیم وصلى الله على محمد واله الطیبین الطاهرین).

در دستوری دیگر امده است به جهت بخت گشایی تضمینی سوره های ذیل را بر طرفی اب بخوانید و با ان  اب در روز جمعه غسل کنید

سپس3 مرتبه سوره طه را قرائت کنید. بعد به سجدع بروید و تلاش کنید که گریه کنید و از خدا طلب حاجت کنید انشالله بخت گشاده و خواستگاران زیاد میشود.

سوره الفلق (۷ مرتبه). سوره الناس (۷ مرتبه). سوره الإخلاص (۷۱ مرتبه). سوره طه (۲ مرتبه). سوره الکافرون (یک مرتبه).

دعای بخت گشایی قوی

در روایتی منسوب امام صادق ع دعای بخت گشایی قوی امده که اگر دختری خواستگار نداشته باشد سوره احزاب رابر پوست اهو نوشته و در کوزه گذاشته و در خانه نگه داری کنند خواستگاران او زیاد شوند.

و نیز روز جمعه به جهت بخت گشایی فوری بر ظرفی اب سوره مبارکه فجر را بخوانید و مقداری حنا در اب ریخته و بر سر بگذارید سپس 7 بار سوره الرحمن بخوانید و این دعا را بخوانید:

(اللهم بحق عروس القرءان سوره الرحمن اجعلنی عروسا لبعل مبارک یعیننی على طاعتک.)

سپس بر کاغذ بدون خط این دعا را بنویسید

بسم الله 10 مرتبه

واو 10 مرتبه

میم 3 مرتبه

لام 3 مرتبه

سپس این ایات را بنویسید

بسم الله الرحمن الرحیم ” وأذن فی الناس بالحج یأتوک رجالا وعلى کل ضامر یأتین من کل فج عمیق لیشهدوا منافع لهم

در نهایت این دعا را بنویسید:

اللهم ابعث بعلاً صالحاً یأتی لفلانه بنت فلانه بحق هذه الأسماء وبحق محمد واله الطیبین الطاهرین

بجای فلانه بنت فلانه نام خود و مادرتان را بنویسید.این دعا برای بخت گشایی فوری بسیار مجرب است.

بخت گشایی تضمینی

برای دخترانی که امر ازدواج آن‌ها قدری به تاخیر افتاده و می خواهند که سریعتر ازدواج کنند, دعا و حرز ذیل برای تسهیل امر ازدواج و انجام ازدواج فوری و بخت گشایی تضمینی بسیار موثر است::

بیست و پنج مرتبه حرف واو (و) را بر پارچه‌ای از حریر سبز بنویسد.

سپس این آیه شریفه را بنویسد:

بسم الله الرحمن الرحیم ” وأذن فی الناس بالحج یأتوک رجالا وعلى کل ضامر یأتون من کل فج عمیق لیشهدوا منافع لهم “.

این حرز را به جهت بخت گشایی تضمینی با خود به همراه داشته باشید. ان شاء الله ازدواج سریع و آسان خواهد داشت.

دعای بخت گشایی سریع بهجت

حضرت آیت الله بهجت به جهت ازدواج سریع و افزایش خواستگار دستور ذیل را توصیه فرمودند: خواندن نماز جعفر طیار و سپس این دعا که در کتاب زادالمعاد علامه مجلسی امده است  سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ تَرَدَّى بِهِ، سُبْحَانَ مَنْ تَعَطَّفَ بِالْمَجْدِ وَ تَکَرَّمَ بِهِ…. وَ تَقَبَّلْ دُعَائِی وَ اغْفِرْ لِی، یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.

بعد ازخواندن دعای بخت گشایی سریع بهجت به سجده بروید و سعی کنید که اشکتان جاری شود و به درگاه خداوند تضرع کنید و حاجت بخواهید اشنالله براورده میشود.سپس دعای ذیل را بخوانید:

«اللهم اَغنِنی بِحلالِکَ عَن حَرامِک و بِطاعَتِکَ عَن مَعصیتِک»؛ «خدایا مرا بی نیاز کن با حلالت از حرامت و با فرمانبرداری ات از نافرمانیت». توصیه شده 114  مرتبه در اماکن مذهبی خوانده شود .

این ایه قران را حضرت موسی در زمانی که گرسنه و بی پناه بود خواند و مشمول لطف خداوند گردید و داماد حضرت شعیب شد«رَبِ ِانّی لِما اَنزَلتَ اِلیَّ مِن خَیرٍ فَقیر»؛ «خدایا! بی تردید من به خیری که تو بر من فرو می‌فرستی نیازمند و محتاجم.

ایه ذیل را در در ادامه دعای بخت گشایی سریع بهجت در نماز بخوانید:

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّهَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا

دعای بخت گشایی و ازدواج امام علی

برای انجام این دعای بخت گشایی سریع دو رکعت نماز بخوانید و در هر رکعت سوره حمد ویاسین بخوانید بعد ازنماز این دعا خوانده شود:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَهً صَالِحَهً وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً قَنُوعاً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَی أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سُرَّتْ وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا أَسْأَلُکَ وَ لَا أَجِدُ إِلَّا مَا قَسَمْتَ لِی.

فَمَنْ فَعَلَ ذَلِکَ أَعْطَاهُ اللَّهُ مَا سَأَلَ ثُمَّ إِذَا زُفَّتْ إِلَیْهِ وَ دَخَلَتْ عَلَیْهِ فَلْیُصَلِّ رَکْعَتَیْنِ ثُمَّ لْیَمْسَحْ یَدَهُ عَلَی نَاصِیَتِهَا وَ لْیَقُلِ:اللَّهُمَّ بَارِکْ لِی فِی أَهْلِی وَ بَارِکْ لَهَا فِیَّ وَ مَا جَمَعْتَ بَیْنَنَا فَاجْمَعْ بَیْنَنَا فِی خَیْرٍ وَ یُمْنٍ وَ بَرَکَهٍ وَ إِنْ جَعَلْتَهَا فُرْقَهً فَاجْعَلْهَا فُرْقَهً إِلَی خَیْر

wedding-1836315_640-min احاديث معصومين عليهم السلام ادعيه و اذكار بخت گشایی و ازدواج بخت گشایی و ازدواج دعا و ختم مجرب

دعای گشایش بخت

برای گشایش بخت سریع دختران دو رکعت نماز بخوانید و بعد رو به قبله صد مرتبه ذکر یا لطیف بگویید.

کدام سوره برای ازدواج خوب است

حضرت رسول میفرمایند:

«هر کس سوره (طه) را بنویسد و در پارچه سبزی قرار داده و به خواستگاری برود، خواستگاری اش رد نمی‌شود و حاجتش برآورده می‌شود.»

امام صادق در رابطه با اینکه کدام سوره برای ازدواج خوب است میفرمایند:

«هر کس که خواستگاری ندارد یا به خواستگاریش جواب نمی‌دهند سوره طه را بنویسد و بشوید و آب آن را بر صورت خود بریزد، خداوند ازدواجش را آسان می‌کند.»

بخت گشایی دختر و پسر

 به مدت 21 روز شب های جمعه دو رکعت نماز حاجت بخوانید و سپس سوره انشراح را به ترتیب ذیل قرائت کنید:

هر 10 بار قرائت یک بار این دعای بخت گشایی قوی خوانده شود

دختران بخوانند:

اللهم اشرح صدور أولاد آدم وبنات حواء اللهم ارزقنی الرجل الصالح الذی تحبه وترضاه

پسران بخوانند:

اللهم اشرح صدور أولاد آدم وبنات حواء اللهم ارزقنی الزوجة الصالحة التی تحب‌ها وترضی عن‌ها

بین نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء نیز هر کدام هفت مرتبه سوره انشراح خوانده شود و در پایان

دختر‌ها بخوانند:

«اللهم اشرح صدور أولاد آدم اللهم یا جامع الناس فی یوم لا ریب فیه اللهم اجمع بینی وبین زوجی اللهم ارزقنی الرجل الصالح الذی تحبه وترضاه.»

پسر ها بخوانند:

«اللهم اشرح صدور بنات حواء اللهم یا جامع الناس فی یوم لا ریب فیه اللهم اجمع بینی وبین زوجتی اللهم ارزقنی الزوجة الصالحة التی تحب‌ها وترضی عنها.»

خواندن آیات ۱۳۱ و ۱۳۲ سوره طه و دعای توسل و زیارت عاشورا نیز میتواند در بخت گشایی دختر موثر باشد.

مجموع دعای بخت گشایی قوی ,دعای بخت گشایی سریع بهجت و ایاتی که اورده شد به جهت بخت گشایی تضمینی و ازدواج از جانب بزرگان و معصومین توصیه شده است و انجام این دستورات می تواند در کنار اقدامات عملی مفید باشد. صرفا یک جا نشستن و دعای گشایش بخت خواندن دردی را دوا نخواهد کرد و باید از اسباب و وسایلی که خداوند در اختیار انسان قرار داده کمک گرفت. ازجمله این اسباب و وسایل اقوام و اشنایان هستند که می توانند زمینه ازدواج شما را فراهم و ازدواج شما را تسهیل نمایند که این کار بسیار توصیه شده و ثواب بزرگی نیز دارد.