آخرین خبرها

آثار و خواص گفتن ذکر سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار ملکوت۷۸۶ به آثار و خواص گفتن ذکر سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله پرداخته ایم. برای دانستن آثار و برکات ذکر الحمدالله مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

26B9A85E-75C6-412D-80AE-FDDDA66ACB64-300x200 ادعيه و اذكار دسته‌بندی نشده دعا و ختم مجرب

آثار و خواص گفتن ذکر سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله,آثار و برکات گفتن ذکر سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله,خواص و برکات گفتن ذکر سبحان الله,آثار فراوان گفتن ذکر الحمدلله,پاداش فراوان گفتن ذکر لا اله الا الله,روایات درباره ثواب گفتن ذکر سبحان الله

آثار و خواص گفتن ذکر سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله

ذکر خدا، از یاد بردن هستی محدود خویش در رهگذر یاد اسمای الهی است و تداوم و استمرار آن زنگار گناهان را از روی دل می زداید؛ زیرا غفلت و فراموشی حق تعالی ، ساحت دل را مکدّر می کند.ذکر خداوند آثار و ثمرات اعجاب آور و باشکوهی دارد.

مالک بن انس از امام صادق (ع) از پدرانش از امیر مؤمنان (ع) نقل کرده است که فرمود:

نیازمندان نزد رسول خدا (ص) آمدند و گفتند:ای پیامبر خدا، توانگران مالی دارند که به وسیله آن بردگان را آزاد می کنند و ما نداریم، و برای آنان وسیله حج فراهم است ولی برای ما نیست، و آنان اموالی دارند که صدقه می دهند ولی ما نداریم، و برای آنان وسیله جهاد فراهم است ولی برای ما نیست.

پیامبر (ص) فرمود:هر کس صد مرتبه «الله اکبر» بگوید پاداش آن از آزاد کردن صد برده بیشتر است، و هر کس صد مرتبه «سبحان الله» بگوید از بردن صد قربانی در حج بهتر است، و هر کس صد مرتبه «الحمد لله» بگوید فضیلت آن از فرستادن صد اسب زین دار و دهنه دار و رکاب دار در راه خدا بیشتر است، و هر کس صد مرتبه «لا اله الا الله» بگوید عمل او در آن روز از تمام مردم بهتر است، مگر کسی که بر آن بیفزاید. آن گاه امام (ع) فرمود:این سخن به گوش توانگران رسید و آنان نیز چنین کردند.

پس نیازمندان بار دیگر نزد پیامبر (ص) آمدند و گفتند:ای پیامبر خدا آنچه شما گفتی به گوش توانگران رسید و آنان هم این ذکرها را گفتند. پیامبر (ص) فرمود:این فضل و بخشش خداست که آن را به هر که بخواهد عطا می کند و خداوند دارای بخشش عظیم است».

برگرفته از سایت دعاسایت

درباره‌ی مدیر قبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *