آخرین خبرها

تاثیر رقت قلب و گریه موقع دعا در استجابت دعا

در این نوشته از سایت ملکوت 786 تاثیر رقت قلب و گریه موقع دعا در استجابت دعا را برای شما دوستان قرار دادیم . گریه کردن و رقت قلب پیدا کردن در هنگام دعا تاثیر زیادی برای حاجت گرفتن و استجابت دعا دارد . رقت قلب زمانی ایجاد می شود که انسان توجهش کاملا به خداوند باشد . زمانی که دل می شکند و و متوجه خداوند می شود دعا نیز سریعتر استجابت می شود . دعایی که با نیت خالص از درون انسان انجام شود این دعا یقینا استجابت خواهد شد …

تاثیر-رقت-قلب-و-گریه-موقع-دعا-در-استجابت-دعا ادعيه و اذكار دعا و ختم مجرب دعای حاجت روایی

تاثیر رقت قلب و گریه موقع دعا در استجابت دعا,رقت قلب در هنگام دعا,گریه و زاری در موقع دعا,خواص گریه کردن در دعا,رقت قلب بریای استجابت دعا,گریستن در دعا برای استجابت دعا,تاثیر گریه و اشک ریختن در دعا,اشک ریختن موقع دعا برای اجابت دعا

اما صادق (ع) فرموده اند :

هرگاه رقت قلب پیدا کردید، دعا کنید .

رقت قلب اغلب موجب می شود که اولا غیر خدا از دل محو شود، و ثانیا قلب به کلی متوجه خداوند گردد .

تا زمانی که دل نشکند و کاملا متوجه خدا نشود مانند ظرفی است که پشتش به طرف آسمان است و هر چه باران رحمت الهی ببارد قطره ای به داخل این ظرف نفوذ نخواهد کرد .

قلب غیر رقیق هیچ بهره ای از رحمت دائم الفضل خداوند نخواهد داشت .

گریه‌های ما به هنگام دعا، زیاد هم ربطی به این که آیا خدا ما را خنده‌رو می‌پسندد یا گریه‌رو، ندارد، چرا که ما از شوق یا خوف خدا گریه نمی‌کنیم، بلکه برای حاجت خود گریه می‌کنیم.

مگر این که کسی هنگام دعا درک کند که در محضر خداست و از عظمت او، خوف، خشیت و نیز شوق و بهجت قرب و لقاء گریه کند.از احکام نماز (در هر رساله‌ای) این است که: گریه در نماز، جز از خوف و شوق خدا (برای خدا)، نماز را باطل می‌کند؟!

دعا (خواستن)، به دنبال احساس یک نیاز صورت می‌پذیرد، خواه نیاز روحی و معنوی باشد و یا مادی و دنیوی؛ و از آن جهت که احساس “نیاز”، به دنبال نگاه و توجه به نقص و کمبود است، خوشحالی ایجاد نمی‌کند.پس از یک سو “نیاز” همراه با ناراحتی است و از سوی دیگر “امید” به رفع آن، نشاط آور است.

************************************

منبع : سایت ملکوت 786 سایت اذکار و ادعیه و ختومات مجرب قرآنی

درباره‌ی سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *