آخرین خبرها

حرز امیرالمومنین (ع) چیست؟ فواید حرز امیرالمومنین چیست

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار ملکوت۷۸۶ حرز امیرالمومنین (ع) چیست؟ فواید حرز امیرالمومنین چیست پرداخته ایم ان شاءالله از حرز حضرت نتیجه خواهید گرفت . 

حرز حضرت حضرت علی,حرز حضرت علی ,حرز حضرت علی اکبر,حرز حضرت علی اصغر,حرز حضرت علی بن موسی الرضا,حرز امام علی برای رزق و روزی,حرز امام علی برای ابطال سحر,حرز امام علی,حرز امام علی برای ازدواج,امیرالمومنین یا شاه مردان,دعای امیرالمومنین در پناه بردن به خدا,دعای امیرالمومنین ,دعای امیرالمومنین ,دعای امیرالمومنین برای ازدواج,دعای امیرالمومنین ,دعای امیرالمومنین متن,دعای امیرالمومنین,دعای امیرالمومنین برای رزق و روزی    

حرز-امیرالمومنین-ع-چیست؟-فواید-حرز-امیرالمومنین-چیست-300x159 ادعيه و اذكار دسته‌بندی نشده دعا دعا و ختم مجرب دعای حاجت روایی متفرقه
حرز امیرالمومنین (ع) چیست؟ فواید حرز امیرالمومنین چیست

دعای حرز امام علی (ع)           

حرز از نظر لغوی به معنی پناهگاه و مکانی امن و استوار می باشد . اما در اصطلاح به دعایی گفته می شود که برای رفع قضا و بلا به کار برده می شود . 
از پیامبر اسلام و امامان گرامی دعاهای بسیاری نقل شده و مورد استفاده قرار می گیرد . هر یک از امامان دعای حرز مختص خود را دارند . امام علی (ع) نیز دارای حرز منتسب به نام خود هستند که می توان سند آن را در کتاب مهج الدعوات از سید بن طاووس پیدا کرد . در این کتاب علاوه بر حرز امیرالمومنین ، حرزها و دعاهای پیامبر و ائمه نیز نقل شده است . 
گفته می شود که امیرالمومنین این حرز را بر روی کاغذی نوشته بودند و بر بازوی راست خود می‌بستند . مهم‌ترین خواص این حرز ، دفع سحر و جادو ، شکست طلسم و دور کردن ساحران از شخص دارای حرز به شمار می‌آید .          

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ أی کنوش أی کنوش ارشش عطنیطنیطح یا میططرون فریالسنون ما و ما ساما سویا طیطشالوش خیطوش مشفقیش مشاصعوش أو طیعینوش لیطفیتکش هَذَا هَذَا وَ ما کُنْتَ بِجانِبِ الْغَرْبِیِّ إِذْ قَضَیْنا إِلی مُوسَی الْأَمْرَ وَ ما کُنْتَ مِنَ الشَّاهِدِینَ اخْرُجْ بِقُدْرَةِ اللَّهِ مِنْهَا أَیُّهَا اللَّعِینُ بِعِزَّةِ رَبِّ الْعَالَمِینَ اخْرُجْ مِنْهَا وَ إِلَّا کُنْتَ مِنَ الْمَسْجُونِینَ اخْرُجْ مِنْهَا فَما یَکُونُ لَکَ أَنْ تَتَکَبَّرَ فِیها فَاخْرُجْ إِنَّکَ مِنَ الصَّاغِرِینَ اخْرُجْ مِنْها مَذْؤُماً مَدْحُوراً مَلْعُوناً کَمَا لُعِنَ أَصْحَابُ السَّبْتِ وَ کانَ أَمْرُ اللَّهِ مَفْعُولًا اخْرُجْ یَا ذَوِی الْمَحْزُونِ اخْرُجْ یَا سوراسور بِالاسْمِ الْمَخْزُونِ یَا میططرون طرحون مراعون تَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقِینَ یَاهِیّاً شَرَاهِیَّا حَیّاً قَیُّوماً بِالاسْمِ الْمَکْتُوبِ عَلَی جَبْهَةِ إِسْرَافِیلَ اطْرُدْ عَنْ صَاحِبِ هَذَا الْکِتَابِ کُلَّ جِنِّیٍّ وَ جِنِّیَّةٍ وَ شَیْطَانٍ وَ شَیْطَانَةٍ وَ تَابِعٍ وَ تَابِعَةٍ وَ سَاحِرٍ وَ سَاحِرَةٍ وَ غُولٍ وَ غُولَةٍ وَ کُلِّ مُتَعَبِّثٍ وَ عَابِثٍ یَعْبَثُ بِابْنِ آدَمَ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ                      

 

آداب استفاده از حرز امیرالمومنین    

آداب مختصری برای استفاده از حرز امیرالمومنین بیان شده که به شرح زیر است : 
ابتدا، باید به حرز و تاثیرات آن معتقد باشید و بصورت قلبی اطمینان داشته‌باشید که از نیروی این حرز در جهت منفی استفاده نخواهید کرد 

به درگاه خداوند طلب بخشش کنید 

تکه کاغذ بی‌خطی را به گلاب و زعفران معطر کنید 

وضو بگیرید و رو به قبله بنشینید 

دعای حرز را بر روی کاغذ بنویسید

زکات حرز را پرداخت کنید ؛ ( مطابق با باور دینی ، هر حرزی زکات مخصوصی به درگاه خداوند دارد که باید به نیازمندی پرداخت شود.)

حرز را بر بازوی راست خود ببندید.

نکته : سعی‌تان بر این باشد که در هنگام غروب یا طول شب ، این عمل را انجام ندهید ، همچنین بهتر است که در روز‌های سعد این عمل انجام شود . (بهترین روزها ، یک‌شنبه ، پنج‌شنبه و جمعه است)    

 

برگرفته از سایت هاروس 

درباره‌ی seyyed Morteza seyyed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *