در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار ملکوت۷۸۶ دعا و آیات مجرب برای دفع استرس و و اضطراب بسیار مجرب پرداخته ایم ان شاءالله با دعاهای قوی و مجرب استرس و اضطراب از شما دور خواهد شد . 

دعای رفع اضطراب و آرامش قلب,دعای رفع اضطراب و ترس,دعای رفع اضطراب و تپش قلب,دعای رفع اضطراب کودک,دعا برای رفع اضطراب و استرس,دعای رفع اضطراب از امامان,دعای غلبه بر ترس از امامان,دعای از بین رفتن ترس از امامان,دعای پیامبر خدا برای رفع ترس,دعای رفع اضطراب از پیامبر اکرم, دعا رفع ترس کودکان,دعا رفع ترس نوزاد,دعای رفع ترس و استرس,دعای رفع ترس و اضطراب,دعای رفع ترس در خواب,دعای رفع ترس کودک در خواب,دعای رفع ترس از بیماری,دعای رفع ترس بچه در خواب

دعا-و-آیات-مجرب-برای-دفع-استرس-و-اضطراب-بسیار-مجرب-300x159 ادعيه و اذكار دسته‌بندی نشده دعا متفرقه

دعا و آیات مجرب برای دفع استرس و اضطراب بسیار مجرب

آیه قرآن برای رفع ترس و اضطراب            

برای دفع ترس و اضطراب و دلهره می‌توان آیات ۴۵ و ۴۶ سوره مبارکه الاسراء را که به کار بردن آن‌ها خصوصا به جهت دفع ترس، اضطراب، دلهره، دلشوره و همچنین دفع دشمن بسیار موثر است قرائت نمود.

این آیات شریفه حصاری محکم است : 

«وَ إِذَا قَرَأْتَ الْقُرآنَ جَعَلْنَا بَیْنَکَ وَبَیْنَ الَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ بِالآخِرَهِ حِجَابًا مَّسْتُورًا ﴿۴۵﴾ وَجَعَلْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ أَکِنَّهً أَن یَفْقَهُوهُ وَفِی آذَانِهِمْ وَقْرًا وَإِذَا ذَکَرْتَ رَبَّکَ فِی الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْاْ عَلَى أَدْبَارِهِمْ نُفُورًا ﴿۴۶﴾»        

 

دعا برای رفع اضطراب                 

برای رسیدن به آرامش اعصاب و روان تنها با آرامش درونی به دست می آید. همه انسان ها به خصوص مومنان می دانند که یاد خدا آرامش بخش دل ها است و به همین خاطر پناه بردن به خدا را راهی مطمئن برای رفع دلشوره می دانند.

فردی که اعصاب و روان خویش را کنترل نماید ، دیگر خشمگین و ناراحت نخواهد بود . پروردگار عالم یکی از خصوصیات انسان های پارسا و مومن را ” کظم غیظ “ و عفو از مردم می داند و می فرماید : مومنان به هنگام عصبانیت خشم خود را فرو می برند و از اشتباه مردم در می گذرند و همانا خداوند نیکوکاران را دوست دارد .     

 

دعای امام صادق برای رفع ترس       

روایت شده که شخصى خدمت حضرت صادق علیه السلام شکایت از وحشت کرد حضرت فرمود آیا خبر ندهم شما را به چیزى که اگر بگوئید آن را وحشت نخواهید کرد در شب و نه در روز . 

بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ تَوَکَّلْتُ عَلَى اللَّهِ اِنَّهُ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللَّهَ بالِغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْئٍ قَدْراً اَللّهُمَّ اجْعَلْنى فى کَنَفِکَ وَ فى جِوارِکَ وَاجْعَلْنى فى اَمانِکَ وَ فى مَنْعِکَ.

بنام خدا و به یارى خدا و توکل کردم بر خدا که براستى هرکه توکل کند بر خدا او برایش بس است براستى خدا برساند فرمانش را و قرار داده خدا براى هر چیز اندازه اى خدایا قرار ده مرا در کنف خود و در جوار خود و قرارم ده در امان و حفظ خودت .    

 

  برگرفته از سایت دعایاب