آخرین خبرها

دعاهای بسیار مجرب برای رفع ترس و وحشت و دعای آرامش از قرآن

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار ملکوت۷۸۶  دعاهای بسیار مجرب برای رفع ترس و وحشت و دعای آرامش از قرآن پرداخته ایم تا ترس و وحشت به دور باشید و به به آرامش برسید . 

دعا آرامش قلب ,دعا آرامش دعا آرامش قبل خواب,دعا آرامش در خانه,دعا آرامش بچه,دعا آرامش نوزاد,دعا آرامش کودک,دعا آرامش معتادان گمنام,دعا آرامش انسان,دعا آرامش روح مرده,دعای رفع وحشت,دعای رفع وحشت قبر,دعای دفع وحشت,دعا برای رفع وحشت و ناراحتی اعصاب,دعا برای رفع وحشت,دعای رفع ترس وحشت,دعا برای رفع ترس وحشت

دعاهای-بسیار-مجرب-برای-رفع-ترس-و-وحشت-و-دعای-آرامش-از-قرآن-300x157 ادعيه و اذكار دسته‌بندی نشده دعا دعا و ختم مجرب متفرقه
دعاهای بسیار مجرب برای رفع ترس و وحشت و دعای آرامش از قرآن

دعا برای رفع و دفع ترس و وحشت                             

فردی نزد امام جعفر صادق علیه السلام رفت و گفت : زمان تنهایی وحشت زده می‌شوم و غم و اندوه مرا فرا می‌گیرد، ولی در بین مردم چنین حسی ندارم.
امام فرمود : 
در ابتدا دستت بر روی قلبت بگذار و بگو : بسم الله. بعد دستت را بر روی قلبت کشیده و ۷ مرتبه بگو : 
أَعُوذُ بِعِزَّةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِقُدْرَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِرَحْمَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَلَالِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِعَظَمَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَمْعِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِرَسُولِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِأَسْمَاءِ اللَّهِ مِنْ شَرِّ مَا أَحْذَرُ وَ مِنْ شَرِّ مَا أَخَافُ عَلَی نَفْسِی
آن شخص آن چنین کرد و بعد گفت به لطف خدای متعال ترس و وحشت از من زدوده شد و به آرامش رسیدم. (بحار الانوار ج ۹۵ ص ۱۳۸)                         

 

دعا برای آرامش در قرآن                     

امام صادق علیه السلام می فرمایند من تعجب می کنم از کسی که ترس و اضطراب دارد و به قول خداوندحسبنا الله و نعم الوکیل پناه نمی برد. این آیه 171 از سوره آل عمران خداوند به عنوان بهترین سرپرست و یاور آدمی در مشکلات و سختی هاست.
آیت الله انصاری همدانی می فرمایند ذکر یونسیه برای سالک مانند سوخت برای ماشین است و در قرآن و احادیث این ذکر به عنوان دعا برای کسی که دچار غم و اندوه شده، می باشد.
امام صادق علیه السلام می فرماید تعجب می کنم از کسی که دچار غم و اندوه گردیده چگونه پناه نمی برد به لا اله الا انت سبحانک إني کنت من الظالمين. بزرگان به مداومت بر این آیه( 87 سوره انبیا) توصیه های زیادی کرده اند. در زندگی آثار و برکات بسیاری دارد.                     

 

 دعایی بسیار مجرب برای دفع دلشوره و استرس                               

برای رفع استرس و دلشوره ، دست راست را روی سینه اش بگذارد و هفت مرتبه آیه ۲۸ شریفه سوره رعد را بخواند .
به اذن خداوند تبارک و تعالی احساس آرامشی فوری در شخص ایجاد میشود.
 الذّینَ امَنوا وتَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِ الله تَطمَئِنُ القلوب 
توجه شود :با اتجاه به قبله بخواند و در اثنای قرائت توجه قلبی داشته باشد.
البته خواندن سوره احقاف هر جمعه و مداومت بر سوره های قدر و عصر و همچنین آیه الکرسی در رفع پریشانی و اضطراب وارد شده است.
همچنین گفتن ذکر استغفر الله ربی و اتوب الیه و مداومت بر ذکر “لا حول ولا قوه الا با الله العلی العظیم” در رفع پریشانی مؤثر است. (کتاب مفاتیح الحاجات)           

                  

برگرفته از سایت اهنوس  

درباره‌ی seyyed Morteza seyyed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *