آخرین خبرها

دعایی بسیار مجرب برای گشوده شدن و روان شدن زبان بسته شده

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار ملکوت۷۸۶ به دعایی بسیار مجرب برای گشوده شدن و روان شدن زبان بسته شده پرداخته ایم. برای گشایش زبان بسته شده و روان شدن زبان و بازشدن زبان دعای مجرب و قوی عنوان شده را بخوانید که ان شالله کاگشا باشد.

3C8E26B1-28DB-4191-A8EE-8D7FEFC1AADD-300x188 ادعيه و اذكار دسته‌بندی نشده دعا و ختم مجرب

دعایی بسیار مجرب برای گشوده شدن و روان شدن زبان بسته شده,دعا برای باز شدن زبان بسته شده,دعای روان شدن زبان,دعای باز شدن فوری زبان بسته شده,دعای سریع الاجابه باز شدن زبان بسته شده,بهترین دعا برای روان شدن زبان

دعایی بسیار مجرب برای گشوده شدن و روان شدن زبان بسته شده

آیه ۲۵ – ۳۶ سوره طه

قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی ﴿۲۵﴾ وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی ﴿۲۶﴾ وَاحْلُلْ عُقْدَهً مِّن لِّسَانِی ﴿۲۷﴾ یَفْقَهُوا قَوْلِی ﴿۲۸﴾ وَاجْعَل لِّی وَزِیرًا مِّنْ أَهْلِی ﴿۲۹﴾ هَارُونَ أَخِی ﴿۳۰﴾ اشْدُدْ بِهِ أَزْرِی ﴿۳۱﴾ وَأَشْرِکْهُ فِی أَمْرِی ﴿۳۲﴾ کَیْ نُسَبِّحَکَ کَثِیرًا ﴿۳۳﴾ وَنَذْکُرَکَ کَثِیرًا ﴿۳۴﴾ إِنَّکَ کُنتَ بِنَا بَصِیرًا ﴿۳۵﴾ قَالَ قَدْ أُوتِیتَ سُؤْلَکَ یَا مُوسَى ﴿۳۶﴾

گفت پروردگارا سینه ‏ام را گشاده گردان (۲۵) و کارم را براى من آسان ساز (۲۶) و از زبانم گره بگشاى (۲۷) [تا] سخنم را بفهمند (۲۸) و براى من دستیارى از کسانم قرار ده (۲۹) هارون برادرم را (۳۰) پشتم را به او استوار کن (۳۱) و او را شریک کارم گردان (۳۲) تا تو را فراوان تسبیح گوییم (۳۳) و بسیار به یاد تو باشیم (۳۴) زیرا تو همواره به [حال] ما بینایى (۳۵) فرمود اى موسى خواسته‏ات به تو داده شد (۳۶)

*این قطعه دعای نسبتاً بلندی است از حضرت موسی در شش مورد که خداوند با پاسخی کوتاه استجابت همۀ موارد را اعلام داشته است.

*بخش اول این دعا را که چهار آیه اول آن است معمولاً سخنرانان مسلمان در آغاز سخنرانی می خوانند تا خداوند ایشان را شرح صدر عطا کند و زبانشان را به گفتن وا دارد تا سخنشان را بفهمند.

*علت قرائت این دعا علاوه بر موضوع مناسب آن برای سخنرانی این سات که این دعا جزء دعاهای مستجاب شده است و امید می رود که هر کس با اخلاص درخواستهایی مانند این از خداوند داشته باشد دعایش مستجاب شود.

*در ادبیات فارسی مشابه این گونه دعاها را به جای آغاز سخنرانی در دیباچۀ کتاب شاعران می یابیم. آنها نیز به امید استجابت و توفیق خداوند در رسالتی که در پیش دارند از این دعا بهره می گیرند:

خداوندا درِ توفیق بگشای نظامی را ره تحقیق بنمای

دلی ده کو یقینت را بشاید زبانی کافرینت را سراید

درونم را به نور حق برافروز زبانم را ثنای خود درآموز

نظامی، خسرو و شیرین

خدایا غنچۀ امید بگشای گلی از روضۀ توفیق بنمای

دلی دادی ز گوهر گنج بر گنج زبانم را به گفتن کن گهرسنج

جامی

*مولانا از موضوع عقده داشتن زبان موسی تعبیر بدیعی کرده و گفته است گاه این عقده ها در حقیقت پرده ای است بر اینکه هر کسی سخن آن برگزیده را در نیابد

زبانم عقده ای دارد چو موسی من ز فرعونان ز بیم آنکه فرعونی خبر یابد ز اسرارم

منبع : سایت ملکوت۷۸۶ مرجع کامل ذکر و دعاهای قرآنی

درباره‌ی gobadi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *