آخرین خبرها

دعای قبل از دعا کردن برای استجابت دعا و رد نشدن حاجت

در این نوشته از سایت ملکوت 786 دعای قبل از دعا کردن برای استجابت دعا و رد نشدن حاجت را برای شما دوستان قرار دادیم . از حضرت علی (ع) روایت شده است که اگر شخصی بخواهد دعایش اجابت شود و حاجت هایش براورده شود و به مرادش و خواسته هایش برسد قبل از دعا کردن دعای زیر را بخواند . به امید خداوند با خواندن این دعا پیش از دعا کردن دعاهایتان مورد استجابت قرار خواهد گرفت انشالله . التماس دعا …

-قبل-از-دعا-کردن-برای-استجابت-دعا-و-رد-نشدن-حاجت ادعيه و اذكار دعا و ختم مجرب دعای حاجت روایی

دعای قبل دعا,دعای پیش از دعا کردن,قبل از دعا کردن چه دعایی بخوانیم,دعای استجابت دعا,دعای حاجت گرفتن قبل از دعا,دعای اجابت دعا پیش از دعا,دعای رد نشدن دعا,دعای برآورده شدن حاجت

حضرت علی(ع):هر کس دوست میدارد که دعایش رد نشود پس بخواند پیش از دعایش این دعا را.

ماشاءَاللهُ تَوَجُّهاً الی اللهِ ، ماشاءَاللهُ تَعَبُّداً للهِ ، ماشاءَاللهُ تَلَطِّفاً للهِ ، ماشاءَاللهُ تَذَلُّلاً للهِ ، ماشاءَاللهُ استضاراً باِللهِ ، ماشاءَاللهُ استِکَانَةً للهِ ، ماشاءَاللهُ تَضَرُّعاًالی اللهِ ، ماشاءَاللهُ استعانَةً باللهِ ، ماشاءَاللهُ استغاثَةً باللهِ ، ماشاءَاللهُ لا حَولَ وَلاقُوَّةَ الاّ بِاللهِ العَلِیِّ العَظیمِ.

دعا طلب و درخواست بندگان از خدا یا آنچه معبود می‌پندارند، برای رسیدن به خواسته‌هاست. در متون دینی، دعا به عنوان یکی از راه‌های ارتباط با خدا و برترین عبادت‌ها تأکید و با تعابیری مانند سلاح مؤمن و نور آسمان و زمین توصیف شده است.

برای دعا آداب و شرایطی از جمله خواندن خدا با اسماء الحسنی، طلب از پروردگار از سر بیم و امید و از روی تضرع و خشوع، شروع دعا با بسمله و حمد و صلوات، ذکر شده است. دعا به زمان و مکان خاصی محدود نشده ولی بعضی از زمان‌ها و برخی از مکان‌ها برای دعا کردن مناسب‌تر معرفی شده است.

استجابت دعا در آیات و روایات به رعایت شروطی از جمله همسویی دل و زبان، انقطاع از غیر خدا و دعا همراه با استغفار و عمل صالح مشروط شده است. علی رغم وعده استجابت دعا از سوی خدا، گاه دعای انسان‌ها به دلائلی مانند لقمه حرام، ترک امر به معروف و نهی از منکر و قطع رحم مستجاب نمی‌شود.

************************************

منبع : سایت ملکوت 786 سایت اذکار و ادعیه و ختومات مجرب قرآنی

درباره‌ی سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *