آخرین خبرها

دعای مشکل گشا برای حل گرفتاری و سختی

دعای مشکل گشا برای حل گرفتاری و سختی

در این مطلب از سایت ملکوت 786 قصد داریم به شما عزیزان گره گشای تجربه شده ای بیاموزیم که سبب می شود اگر درگیر گرفتاری، مشکل، سختی ها و بلا ها هستید از این وضعیت نجات پیدا کرده و زود تر زندگی به سمت پیروزی و موفقیت های بزرگ حرکت کند.

0863862073280673 دعا و ختم مجرب
دعای مشکل گشا برای حل گرفتاری و سختی

دعای مشکل گشا برای حل گرفتاری و سختی,دعای رفع مشکلات ازدواج,دعای حل شدن مشکل ازدواج,دعا برای حل مشکل ازدواج,دعا برای حل مشکلات ازدواج,دعا برای رفع مشکل ازدواج,دعای حل مشکلات ازدواج,دعا حل مشکل ازدواج,دعای برای رفع مشکل ازدواج

دعای مشکل گشا برای حل گرفتاری و سختی

از حضرت امام زین العابدین علیه السلام روایت کرده اند:
هر کس سوره ممتحنه را در نمازهای واجب و مستحب بخواند، خداوند دلش را به ایمان امتحان می کند و دیده اش را نور می دهد و خود و فرزندانش به دیوانگی و فقر دچار نمی شوند. (65)

 

از امام صادق علیه السلام نقل است:
هر کس سوره: و القلم را در نماز واجب یا مستحب قرائت کند، خداوند ایمنی اش می دهد و هرگز به فقر دچار نمی شود و چون می میرد، او را از فشار قبر می رهاند. (66)

از امام صادق علیه السلام نقل است:
هر کس سوره انفطار و انشقاق را در نمازهای واجب و مستحب، بسیار قرائت کند، خداوند هیچ خواسته ای از او را رد نمی کند و در آخرت، هیچ مانعی او را از خدا دور نمی کند و…. (67)

دعای حل سختی و مشکل

در حدیثی معتبر از امام صادق علیه السلام آمده است:
هر کس لباسی نو ببرد و سوره قدر را سی و شش بار قرائت کند و چون به تنزل الملائکه می رسد، اندکی آب بر لباس بپاشد و سپس دو رکعت نماز با آن لباس بخواند و دعا کند و بگوید: ألحمدلله الذی رزقنی ما أتجمل به فی الناس واواری به عورتی و اصلی فیه لربی. و خداوند را حمد بگوید، تا هنگامی آن لباس کهنه شود، همواره در فراخی نعمت و روزی خواهد بود. (68)
در روایتی دیگر از امام رضا علیه السلام نقل است که آن حضرت چون لباس نو می پوشید، در ظرفی آب، ده مرتبه سوره قدر و ده مرتبه سوره اخلاص و ده مرتبه سوره کافرون قرائت می فرمود و سپس آب را بر لباس می پاشید و می فرمود:
هر کس پیش از پوشیدن لباس، چنین کند، مادام که نخی از آن لباس باقی مانده باشد، در فراخی روزی و عیش خواهد بود. (69)
همچنین در روایتی دیگر آمده است:
هر کس ظرف آبی برگیرد و سی و پنج بار سوره قدر بر ظرف بخواند و آب را بر لباس خود بپاشد، تا هنگامی که لباس کهنه شود در وسعت روزی خواهد بود. (70)
در روایتی آمده که ابو عمرو نقل کرده است: مدتی پریشان بودم و از فقر و تنگدستی به ستوه آمده بودم. به حضرت امام محمد تقی علیه السلام نامه ای نوشتم و از روزگار تیره خود سخن گفتم. حضرت دستور فرمود: همیشه سوره انا ارسلنا نوحا الی قومه را قرائت کن. مدتی چنین کردم، ولی اثر نکرد. دوباره نامه نوشتم. حضرت فرمود: اگر یک سال این سوره را خوانده ای، دیگر کافی است. از امروز سوره قدر را قرائت کن. به این دستور که عمل کردم، پس از مدتی وضعم بسیار خوب شد و کاری پر درآمد پیدا کردم. نامه ای به حضرت نوشتم که: وضعم بسیار خوب شده است، آیا سوره قدر را تنها در نمازهای واجب و مستحب قرائت کنم یا در غیر نماز هم بخوانم. چقدر باید بخوانم؟ اندازه اش را مشخص بفرمایید. حضرت پاسخ نوشت:
قرائت هیچ سوره ای از قرآن را ترک مکن نه کوچک و نه بزرگ، ولی درباره سوره قدر، روزی صد بار کافی است. (711)

درباره‌ی سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *