آخرین خبرها

دعا و دستورالعمل پیامبر اکرم (ص) جهت طلب توبه و استغفار از درگاه الهی

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار ملکوت۷۸۶ به دعا و دستورالعمل پیامبر اکرم (ص) جهت طلب توبه و استغفار از درگاه الهی پرداخته ایم. برای طلب توبه و استغفار و طلب بخشش گناهان از درگاه خداوند متعال دعا و دستورالعمل مجرب و قوی عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

271779E3-2CE0-42F3-9634-ABD710F7427A-300x164 ادعيه و اذكار دسته‌بندی نشده دستورالعمل مجرب ترک گناه دعا و ختم مجرب دعای آمرزش گناهان

دعا و دستورالعمل پیامبر اکرم (ص) جهت طلب توبه و استغفار از درگاه الهی,دعای طلب توبه و استغفار پیامبر اکم (ص),دستورالعمل پیامبر خدا (ص) برای بخشش تمام گناهان,دعای طلب توبه پیامبر خدا,دعای طلب استغفار پیامبر خدا,دستورالعمل طلب توبه از پیامبر اکرم,نسخه ای از پیامبر خدا برای آمرزش گناهان,ذکر و دعای درخواست توبه از پیامبر,دعای پذیرش توبه در درگاه خدا

دعا و دستورالعمل پیامبر اکرم (ص) جهت طلب توبه و استغفار از درگاه الهی

دستورالعمل تضمینی پیامبر اکرم (ص) برای بخشش همه گناهان

نماز توبه یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده از کتاب شریف المراقبات:

براى به دست آوردن طاعت خدا در این ماه (ذی‌القعده) قبل از هر چیزى از تمام مسائلى که قبلاً گرفتار آن بودى توبه کن؛ توبه‌اى صادقانه.

از رسول خدا (ص) روایت شده است که در روز یکشنبه ماه ذى‌القعده فرمود: «مردم! کدام‌یک از شما مى‌خواهید توبه کنید؟ راوى مى‌گوید: گفتیم: یا رسول‌الله! همه ما مى‌خواهیم توبه کنیم. حضرت فرمودند: غسل کرده، وضو گرفته و چهار رکعت نماز بجا آورید. در هر رکعت یک بار «فاتحه الکتاب»، سه بار «قل هو الله احد» و یک بار «معوذتین» (قل اعوذ برب الناس و قل اعوذ برب الفلق) بخوانید. آن‌گاه ۷۰ بار استغفار (أستغفرالله ربی و أتوب إلیه) نموده و در پایان «لا حول و لا قوه الا بالله» بگویید.

سپس بگویید:

«یا عزیز! یا غفار! إغفر لى ذنوبى و ذنوب جمیع المؤمنین و المؤمنات فإنه لا یغفر الذنوب إلا إنت»؛ «اى عزیز! اى بسیار بخشاینده! گناهان من و گناهان تمام مردان و زنان مؤمن را ببخش که جز تو کسى گناهان را نمى‌بخشد».

دعای قبول توبه

آن‌گاه فرمود: بنده‌اى از امت من چنین عملى را انجام نمى‌دهد، مگر این که از آسمان به او ندا مى‌رسد: بنده خدا! عمل را از نو شروع کن که توبه تو قبول و گناهانت بخشیده شد. فرشته دیگری از زیر عرش ندا مى‌کند: اى بنده! مبارک باد بر تو و بر خانواده و خاندانت. منادى دیگرى صدا مى‌زند: در روز قیامت، دشمنانت را از تو راضى مى‌نمایند. فرشته دیگرى ندا مى‌کند: اى بنده! با ایمان از دنیا مى‌روى. دینت از تو گرفته نشده و قبر تو وسیع و نورانى خواهد شد. منادى دیگرى صدا مى‌زند: پدر و مادر تو و خاندانت بخشیده شده و در دنیا و آخرت خوش‌ رزق خواهى بود. جبرئیل ندا مى‌کند: من با فرشته مرگ پیش تو آمده و به او دستور مى‌دهم که با تو خوش رفتار بوده و به خاطر مرگ، آسیبى به تو نرسانیده و به نرمى روح را از بدنت خارج نماید. گفتیم: رسول خدا! اگر کسى در زمان دیگرى چنین بگوید چطور؟ فرمودند: چیزهایى را که گفتم براى او نیز خواهد بود. جبرئیل این مطالب را در شب معراج به من گفت.

منبع : سایت ملکوت۷۸۶ مرجع کامل ذکر و دعاهای قرآنی

درباره‌ی gobadi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *