آخرین خبرها

دعا و ذکر مجرب از حضرت پیامبر(ص) برای طلب حاجات سریع الاجابه

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار ملکوت۷۸۶ به دعا و ذکر مجرب از حضرت پیامبر(ص) برای طلب حاجات سریع الاجابه پرداخته ایم. برای رواشدن حاجات و رسیدن به خواسته ها و آرزوها و طلب حاجت دعا و اذکار مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

0B26A76E-B4E2-409B-A0BC-A1578E5ADD47-300x187 ادعيه و اذكار دسته‌بندی نشده دعا و ختم مجرب دعای حاجت روایی

دعا و ذکر مجرب از حضرت پیامبر(ص) برای طلب حاجات سریع الاجابه,حاجت گرفتن از حضرت محمد (ص) – دعای حاجت مجرب از حضرت محمد (ص),دعای حاجت بسیار قوی,دعای حاجت روایی از حضرت محمد,قوی ترین دعای حاجت,دعای طلب حاجت پیامبر,دعای سریع الاجابه روا شدن حاجت

دعا و ذکر مجرب از حضرت پیامبر(ص) برای طلب حاجات سریع الاجابه

خداوند سبحان وجود مطهر پیامبر اکرم را رحمت فراگیر برای جهانیان قرار داده وآن حضرت را به این صفت و ویژگی توصیف نموده است.

اما این رحمت بیکران خداوندی برای امت اسلامی وزنان ومردان مۆمن جلوه های خاصی دارد که به دو مورد آن اشاره می‌کنم:

۱. خداوند بزرگ حضور وجود مطهر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در میان امت را مانع عذاب ومجازات الهی می داند.« وما کان الله لیعذبهم وانت فیهم وماکان الله معذبهم وهم یستغفرون» این آیه بیانگر این حقیقت است که اگر مۆمنان وامت مسلمان در اثر انحرافات ورفتارهای گناه آلود، استحقاق عذاب ومجازات داشته باشد، خداوند مهربان به احترام حضور پیامبر اکرم در میان مسلمانان، آنان را عذاب نخواهد کرد. کما اینکه استغفار وطلب آمرزش خود مسلمانان مانع عذاب الهی خواهد شد لکن بخش اول آیه مربوط به زمان حیات رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می باشد.

امام علی علیه السلام در این مورد می فرماید:

دوچیز در زمین مایه ی امان از عذاب خدا بود. یکی ازآن دو برداشته شده پس دیگری را در یافته بدان چنگ زنید اما آن امانی که برداشته شد رسول خداصلی الله علیه و آله و سلم بود وامان باقیمانده استغفار کردن است که خداوند بزرگ به رسول خداصلی الله علیه و آله و سلم فرمود:« خداوند آنان را عذاب نمی کند در حالیکه تو در میان آنانی وعذابشان نمی کند تا آن هنگام که استغفار می کنند.»

۲. خداوند درمورد افرادی که با معصیت وگناه به خویشتن ستم کرده و زمینه عذاب و مجازات الهی را فراهم آورده اند می فرماید: اگرآنان که به خود ستم کرده‌اند به محضر رسول خداصلی الله علیه و آله و سلم آمده استغفار کنند و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم برای آنان طلب آمرزش نماید همانا خداوند توبه آنان را پذیرفته وآنان را مورد رحمت وآمرزش قرار خواهد داد.

« ولو انّهم اذ طلموا جاءوک فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توّاباً رحیماً»

این آیه کریمه، توسل به عنایت پیامبر اکرمصلی الله علیه و آله و سلم برای آمرزش گناهان را ، به عنوان وسیله‌ای مطمئن برای دستیابی به رحمت ومغفرت خداوند قرار داده است.

امیرالمۆمنین علی علیه السلام توسل به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم را در هنگام دعا ودر خواست حاجت از محضر پروردگار متعال مایه استجابت دعا دانسته می‌فرماید:

هرگاه از خداوند یکتا در خواستی داری، ابتدا بر پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم درود بفرست. سپس حاجت خود را بخواه زیراخداوند بزرگوارتر از آن است که از دو حاجت درخواست شده یکی را برآورد و دیگری را ردکند

امیرالمۆمنین علی علیه السلام توسل به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم را در هنگام دعا ودر خواست حاجت از محضر پروردگار متعال مایه استجابت دعا دانسته می‌فرماید: هرگاه از خداوند یکتا در خواستی داری، ابتدا بر پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم درود بفرست. سپس حاجت خود را بخواه زیراخداوند بزرگوارتر از آن است که از دو حاجت درخواست شده یکی را برآورد و دیگری را ردکند.

توضیح این سخن آن است که هرگاه کسی از محضر ربوی درخواست درود ورحمت برای رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نماید و به عبارت دیگر بروجود مطهر آن حضرت صلوات بفرستد، بدون تردید خداوند این درخواست را برآورده و رحمت خود را بر وجود رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم عطا می فرماید.

بنابراین اگر کسی از محضرخداوند درخواست و حاجتی دارد، حضرت علی علیه السلام می فرماید: قبل از ذکر حاجت ودر خواست شخصی، صلوات بر پیامبر بفرستد که در واقع درخواست رحمت برای آن حضرت است.

در این صورت کرامت و لطف خدا بیشتر از آن است که درخواست رحمت برای پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را اجابت کند و در خواست حاجت شخصی او را اجابت نکند. واین همان توسل به وجود مطهر رسول خدا در مقام دعا و درخواست حاجت است.

برگرفته از سایت دعاسایت

درباره‌ی مدیر قبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *