آخرین خبرها

ذکر و دعاهای مجرب برای رفع حزن و اندوه و رهایی از غم و غصه

در این نوشته از سایت ملکوت 786 ذکر و دعاهای مجرب برای رفع حزن و اندوه و رهایی از غم و غصه را برای شما دوستان قرار دادیم . ذکر و دعاهای قرآنی زیادی برای خلاص شدن و رهایی از غم و غصه و اندوه وجود دارد . در ادامه از سایت ملکوت 786 مجموعه ای از مجرب ترین و قوی ترین اذکار و ادعیه برای رهایی و خلاصی از غم و غصه را قرار دادیم که می توانید در مواقع مناسب از انها استفاده کنید …

ذکر-و-دعاهای-مجرب-برای-رفع-حزن-و-اندوه-و-رهایی-از-غم-و-غصه ادعيه و اذكار دعا

ذکر و دعاهای مجرب برای رفع حزن و اندوه و رهایی از غم و غصه,ذکر مجرب رهایی از حزن و اندوه,دعاهای رفع اندوه,ذکر قوی برای رفع حزن و اندوه,ذکر قوی از بین رفتن غم و اندوه,بهترین ذکر رفع حزن و اندوه,دعای مخصوص نجات از غم و غصه و اندوه

یکی از عوامل رفع حزن و غم، استفاده از اهرم دعاست، آنجا که امید انسان از تمام اسباب دنیایی، قطع می شود و فقط خدا را پناه خود می داند.

قرآن کریم در آیات مختلف، از این سنّت الهی سخن به میان آورده است.

قسمتی از این آیات، در داستان حضرت یونس (ع) بیان شده است آنجا که می فرماید:

وَ ذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغاضِباً فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَیهِ

و یونس را به (یاد آور) در آن هنگام که از میان قوم خود رفت و چنین می پنداشت که بر او تنگ نخواهیم گرفت (امّا موقعی که در کام نهنگ فرو رفت) در آن ظلمت های متراکم فریاد زد: خداوندا! جز تو معبودی نیست، منزّهی تو، من از ستمکاران بودم.

سپس می فرماید:

فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَ نَجَّیناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کذلِک نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ

ما دعای او را به اجابت رسانیدیم و از آن اندوه نجاتش بخشیدیم و این گونه مؤمنان را نجات می دهیم.

جمله پر معنای وَ کذلِک نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ نشان می دهد که سنّت نجات و امداد الهی، یک حکم مخصوصی نیست بلکه با حفظ سلسه مراتب، جنبه عمومی و همگانی دارد، بسیاری از حوادث غم انگیز و گرفتاری های سخت و مصایب بزرگ، مولود گناهان ماست و گرفتاری ها تازیانه هایی برای بیدار شدن روح های خفته و یا کوره ای برای تصفیه فلز جان آدمی است.

اگر انسان هنگام گرفتاری، به سه نکته ای که حضرت یونس (ع) بدان ها توجه کرد، توجه داشته باشد، نجات و رهاییش حتمی خواهد بود:

1- توجه به حقیقت توحید و اینکه هیچ معبود و تکیه گاهی جز خداوند نیست.

2- تنزیه و پاک شمردن خداوند از هر عیب و نقص و ظلمی و دوری از هرگونه گمان بد درباره ذات پاک او.

3- اعتراف به گناه و تقصیر خویش.

البته مجازات های الهی دوگونه است؛ بخشی از آنها مجازات استیصالی و نهایی است که برای نابود کردن افراد غیر قابل اصلاح فرا می رسد و هیچ دعایی در آن موقع، سودمند نخواهند بود؛ چرا که بعد از فرو نشستن طوفان بلا، همان برنامه های عصیان و گناه تکرار می شود و بخش دیگر، مجازات های تنبیهی است که جنبه تربیتی دارد، در این موارد به محض اینکه مجازات اثر خود را بخشید، فرد مبتلا از خواب غفلت بیدار می شود و ضعف های خود را بر طرف می سازد.

دعای حضرت یونس به عنوان «ذکر یونسیه» مطرح شده که تکرار آن موجب رهایی از تاریکی های روحی و گرفتاری های زندگی است.

(ذکر یونسیه یعنی گفتن: «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین»)

************************************

منبع : سایت ملکوت 786 سایت اذکار و ادعیه و ختومات مجرب قرآنی

درباره‌ی سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *