آخرین خبرها

ذکر یارب و خواص و فضیلت ذکر یارب – ذکر یارب در هنگام گرفتاری

در این نوشته از سایت ملکوت 786 ذکر یارب و خواص و فضیلت ذکر یارب – ذکر یارب در هنگام گرفتاری را برای شما دوستان قرار دادیم . یارب یکی دیگر از اسماء الهی می باشد . یارب یعنی ای خداوند یا خالق مطلق جهان هستی . ذکر یارب دارای خواص و برکات زیادی می باشد . برای نجات از سختی ها و مشکلات می توان ذکر یارب را بر زبان آورد و از خداوند کمک خواست برای حل مشکلات .

ذکر-یارب-و-خواص-و-فضیلت-ذکر-یارب-ذکر-یارب-در-هنگام-گرفتاری-1 ادعيه و اذكار

ذکر یارب و خواص و فضیلت ذکر یارب – ذکر یارب در هنگام گرفتاری,معنی و مفهوم ذکر یارب,تفسیر ذکر یارب,اثار و برکات ذکر یارب,ذکر پرفضیلت یارب,ذکر یارب برای رهایی و نجات از مشکلات,ذکر نام خدا

ذکر ربّ ( مربی – خالق)

الحَمدُ للهِ رَبَّ العالَمینَ

ستایش خدای را که پروردگار جهانیان است.

رب به معنی خالق مطلق یعنی خداست. پدر و استاد و غیره تربیت کننده هستند و تربیت آنان باید زیر نظر یک مربی بزرگ که مربی او هم خداست قرار داشته باشد.

خداوند متعال در قرآن مجید می فرماید:

هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الأُمییّنَ رَسُولاً مِنهُم یَتلُوا عَلَیهِم آیاتِهِ وَ یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَ الحِکمَةَ وَ ان کانُوا مِن قَبلُ لَفی ضَلالٍ مُبینٍ

ترجمه:

اوست خدایی که میان اعراب بی سواد، پیامبری بزرگوار از همان مردم برانگیخت تا بر آنان آیات وحی خدا را تلاوت کند و آنها را پاک سازد و شریعت و احکام کتاب سماوی و حکمت الهی بیاموزد؛ با آن که پیش از این همه در ورطه جهالت و گمراهی بودند.

مربی از طرف خداوند، پیغمبر(ص)  قرار داده شده و تربیت بعضی، تحت تربیت این مربی قرار دارد.

اگر مظهریت برای ربوبیت قائل شویم، محمد(ص) و آل محمد(ص) واجد این مقام می باشند که در این صورت تمام ممکنات باید زیر نظر ایشان تربیت شوند.

خواص:

هنگام گرفتاری با توجه قلبی به ربوبیت باری تعالی با یک نفس اسم « یا رب» خوانده شود. ( به هر تعداد که ممکن است.)

************************************

منبع : سایت ملکوت 786 سایت اذکار و ادعیه و ختومات مجرب قرآنی

درباره‌ی سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *