آخرین خبرها

فضیلت شروع دعا با بسم الله برای استجابت دعا و رد نشدن دعا

در این نوشته از سایت ملکوت 786 فضیلت شروع دعا با بسم الله برای استجابت دعا و رد نشدن دعا را برای شما دوستان قرار دادیم . طبق روایتی که از پیامبر خدا رسیده است دعایی که شروع و آغازش با نام خدا بسم الله الرحمن الرحیم باشد رد نخواهد شد و سریع استجابت خواهد شد . پس بهتر است ما هم قبل از دعا ذکر بسم الله را بگوییم تا دعایمان براورده شود به امید خداوند …

فضیلت-شروع-دعا-با-بسم-الله-برای-استجابت-دعا-و-رد-نشدن-دعا ادعيه و اذكار دعا دعای حاجت روایی

فضیلت شروع دعا با بسم الله برای استجابت دعا و رد نشدن دعا,شروع دعا با ذکر بسم الله,آغاز دعا با ذکر نام خدا,خواص و فضیلت ذکر بسم الله,گفتن ذکر بسم الله برای اجابت دعا

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ» همان اسم اعظم است

در روایتی از امام صادق (ع) است که حضرت می‏فرماید:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ اسْمُ اللَّهِ الْأَكْبَرُ أَوْ قَالَ الْأَعْظَم‏».(همان، ص ۲۲۳)

دیگر با اين روايت، باید گفت كه «بسم الله الرحمن الرحيم» خودِ اسم اعظم است. دعا را با اسم اعظم خدا شروع کن! این معنای این چند روايت است.

اینکه در آن روایت داشت که فرمود، دعایی که با «بسم الله» شروع شود رد نمی‏شود، براي همين است.

فرض کنید كسي كه مي‏خواهد دعا كند، وضو گرفت، نمازش را خواند، بعد از نماز حالا همان آدابی که دارد، «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ» بگوید و بعد تقاضايش را از خدا مطرح کند و آنچه که می‌خواهد را از او بخواهد، چنین کسی دعايش رد نخواهد شد.

در آن روايت كه فرمود:

دعايي كه با اين نام آغاز شود، بدون پاسخ نخواهد بود؛ جهتش همين است. گویا عبد با نام برتر خدا، با او مواجهه می‏کند و از او تقاضا می‏کند. چون اینجا نام مقدس خداوند مطرح است، دعا رد نمي‏شود.

لذا یکی از آداب این است که کسی که می‌خواهد دعا کند، اوّل اسمُ‌اللهِ‌الأعظم را ببرد. روایت آن را خواندم برای این که این را مطرح کنم. «بسم الله» نام خدا است و روايت، از آن تعبیر به اسمُ‌اللهِ‌الأكبر می‏کند.

************************************

منبع : سایت ملکوت 786 سایت اذکار و ادعیه و ختومات مجرب قرآنی

درباره‌ی سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *