آخرین خبرها

احادیث و روایات درباره خواص صلوات و ذکر صلوات

در این نوشته از سایت ملکوت 786 احادیث و روایات درباره خواص صلوات و ذکر صلوات را برای شما دوستان قرار دادیم . مداومت در گفتن ذکر صلوات دارای خواص و فضیلت زیادی می باشد . روایات و احادیث زیادی از اهل بیت (ع) درباره آثار و برکات صلوات بیان شده است . صلوات فرستادن بین نماز ظهر و عصر برابر است با 70 رکعت نماز .

احادیث-و-روایات-درباره-خواص-صلوات-و-ذکر-صلوات ادعيه و اذكار

احادیث و روایات درباره خواص صلوات و ذکر صلوات,احادیث درباره خواص صلوات,روایات درباره خواص صلوات,خواص و فضیلت ذکر صلوات,ذکر صلوات برای استجابت دعا,صلوات بین نماز ظهر و عصر

مالک جهنی می گوید:

گلی به حضرت امام جعفر صادق(ع) دادم گرفتند بوئیدند و بر هر دو دیده گذاشتند سپس فرمودند:هر که گلی را بگیرد ببوید وبر دیده ها گذارد و بگوید اللّهمَ صَلِ علی محمد وآل مُحَمَّد هنوز بر زمین نگذاشته باشد که گناهانش آمرزیده باشد.

صلوات بین نماز ظهر و عصر

امام صادق(ع) فرمود : من صلی علی محمد وآله فیما بین الظهرین عدل سبعین رکعه هر کس بین نمازهای ظهر و عصر بر پیغمبر گرامی خدا و آل او صلوات و درود فرستد،آن دعا برابر با هفتاد رکعت نماز خواهد بود.

دیدار امام عصر(عج) با صلوات

امام صادق (ع) فرمود:هرکس بعد از نماز صبح ونماز ظهر بگوید))اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم))نمی میرد تا این که حضرت مهدی (عج) را درک کند و به ملاقاتش نایل آید.

شرط قبولی دعا

امام علی (ع) فرمود کل دعا محبوب حتی یصلی علی النبی صلی الله علیه وآله))هیچ دعایی به آسمان نمیرسد مگر این که دعا کننده بر محمد(ص) و آل او صلوات بفرستد.

رفع موانع قبولی دعا

در روایات آمده است که میان دعا وآسمان ،حجاب وفاصله ای است و آنگاه که ذکر صلوات بر محمد و آل محمد به میان آید موانع کنار می رود و دعا به اجابت میرسد و بدون صلوات دعا به استجابت نمیرسد.

امام رضا (ع) و صلوات

رجاء بن ابی ضحاک میگوید: امام رضا (ع) دعاهایش را با صلوات بر محمد و خاندان او شروع می کرد و در نماز و غیر آن ،زیاد صلوات می فرستاد.

صلوات رمز خواب دیدن پیامبر

کفعمی در حاشیه مصباح نوشته است : در کتاب خواص القرآن نوشته است :هر کس شب جمعه پس از نماز شب هزار بار سوره کوثر را بخواند و سپس هزار بار سوره کوثر را بخواند و سپس هزار بار صلوات بر محمد و آل محمد بفرستد پیغمبر (ص) را در خواب بیند.

منبع : دعا سایت

************************************

منبع : سایت ملکوت 786 سایت اذکار و ادعیه و ختومات مجرب قرآنی

درباره‌ی سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *