آخرین خبرها

دعاهای تجربه شده برای رفع ترس و وحشت و رفع استرس

 در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار ملکوت۷۸۶  دعاهای تجربه شده برای رفع ترس و وحشت و رفع استرس پرداخته ایم ان شاءالله با استفاده از دعاهای مجرب ترس و استرس از شما دور خواهد شد و به آرامش خواهید رسید .

دعای رفع ترس کودک,دعای رفع ترس از مرگ ,دعای رفع ترس نوزاد,دعای رفع ترس و استرس,دعای رفع ترس و دلشوره,دعای رفع ترس کودک در خواب,دعای رفع ترس و دلهره,دعای رفع ترس کودک,دعای رفع استرس ,دعای رفع استرس و نگرانی,دعای رفع استرس,دعای رفع استرس و افسردگی,دعای رفع استرس و بی خوابی,دعای رفع استرس و لرزش دست,دعای رفع استرس,دعای رفع استرس اهل سنت
دعاهای-تجربه-شده-برای-رفع-ترس-و-وحشت-و-رفع-استرس-300x156 ادعيه و اذكار دسته‌بندی نشده دعا
دعاهای تجربه شده برای رفع ترس و وحشت و رفع استرس

دعا برای رفع و دفع ترس و وحشت

حلبی روایت می کند که فردی نزد امام جعفر صادق علیه السلام رفت و گفت : زمان تنهایی وحشت زده می شوم و غم و اندوه مرا فرا می گیرد ولی در بین مردم چنین حسی ندارم.

امام فرمود : در ابتدا دستت بر روی قلبت بگذار و بگو: بسم الله .

بعد دستت را بر روی قلبت کشیده و ۷ مرتبه بگو:

أَعُوذُ بِعِزَّةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِقُدْرَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِرَحْمَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَلَالِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِعَظَمَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَمْعِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِرَسُولِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِأَسْمَاءِ اللَّهِ مِنْ شَرِّ مَا أَحْذَرُ وَ مِنْ شَرِّ مَا أَخَافُ عَلَی نَفْسِی 

آن شخص آن چنین کرد و بعد گفت به لطف خدای متعال ترس و وحشت از من زدوده شد و به آرامش رسیدم. (بحار الانوار ج ۹۵ ص ۱۳۸)

امام صادق(ع) جهت رفع استرس و اضطراب 

امام جعفر صادق (ع) می فرمایند : 

در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد : 

1- در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حسبنا الله و نعم الوکیل» ( آیه 171سوره آل عمران) پناه نمی برد.

در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده است : پس آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند، و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جسند، همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند، و هیچگونه بدی به آنان نرسید.

2- در شگفتم برای کسی که طالب دنیا و زیبایی های دنیاست چگونه به ذکر «ماشاءالله لاحول و لاقوة الا بالله» ( آیه 39 سوره کهف) پناه نمی برد،

خداوند بعد از ذکر یاد شده فرموده است : « مردی که فاقد نعمتهای دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمتها برخوردار بود) فرمود : اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می دانی امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.»(آیه 40 سوره کهف)

3- در شگفتم برای کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر «افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد» (آیه 44 سوره غافر) پناه نمی برد.

خداوند پس از این آیه فرموده است : « پس خداوند موسی را (در اثر ذکر یاد شده) از شر و مکر فرعونیان مصون داشت.» (آیه 45سوره غافر )

4- در شگفتم برای کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین» ( آیه 87سوره انبیاء) پناه نمی برد.

خداوند به دنبال این ذکر فرموده است : « پس ما یونس را در اثر تمسک به ذکر یاد شده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مومنین را نجات می بخشیم.» ( آیه 88سوره انبیاء)

(بحارالانوار، ج 90، 184 – 185)

 

برگرفته از سایت ملکوتیها

درباره‌ی seyyed Morteza seyyed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *