آخرین خبرها

ذکر از نظر معنوی چند نوع است – ذکر اصغر و ذکر اکبر چیست

در این نوشته از سایت ملکوت 786 ذکر از نظر معنوی چند نوع است – ذکر اصغر و ذکر اکبر چیست را برای شما دوستان قرار دادیم . ذکر از نظر معنوی به دو نوع ذکر اکبر و ذکر اصغر تقسیم شده است . در ادامه از سایت ملکوت 786 توضیحات و مطالب کامل درباره دو ذکر اصغر و اکبر را قرار دادیم .

ذکر-از-نظر-معنوی-چند-نوع-است-ذکر-اصغر-و-ذکر-اکبر-چیست ادعيه و اذكار

ذکر از نظر معنوی چند نوع است – ذکر اصغر و ذکر اکبر چیست,ذکر اصغر چیست,ذکر اکبر چیست,ذکر چند نوع است,ذکر معنوی و ذکر اکبر,آشنایی با انواع ذکر

ذکر از نظر معنوی دو گونه است:

الف) ذکر اصغر

ب) ذکر اکبر

ذکر اصغر:

عبادتی است که انسان را به مرحله ای می رساند که از کارهای زشت اجتناب کند.

ذکر اکبر:

عبادتی است که از عموم کارهای زشت تنفر ذاتی پیدا کند٬ یعنی اصلا به کارهای زشت رغبتی پیدا نکند. تنفر ذاتی از کارهای زشت وقتی است که مقام روحانی و معنوی انسان٬ مقام ملکوتی باشد٬ هنگامی که به این مقام رسید از کارهای برخلاف میل خدا و انسانیت٬ خود به خود تنفر ذاتی خواهد داشت.

ذکر یعنی تجسم کنیم ویژگیها و صفات جمالی و جلالی خداوند را و چیزی جز آن زیبائیها و جلال و جبروتها نبینیم. وقتی ذکر به این پایه رسید٬ خداوند برای ذاکر در مبدأ رحمت و منتهای عظمتش٬ تجلی وتبلور می یابد.

با ذکر٬ یاد و تکرار هر اسمی از تجلیات صفات الهی٬ نور در وجود آدمی می درخشد و در حقیقت با هر ذکری انسان باید متخلق به همان صفت گردد و پرتو آن٬ محیط را مشعشع سازد. یعنی با ذکر اسمای جمالی٬ زیبائی در پندار و گفتار و کردار پیدا کند و با ذکر اسمای جلالی٬ قدرت و سطوت و صلابت یابد و این احساس را به خود و دیگران بازتابد.

************************************

منبع : سایت ملکوت 786 سایت اذکار و ادعیه و ختومات مجرب قرآنی

درباره‌ی سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *