آخرین خبرها

معنی و مفهوم ذکر الرحمن – خواص و فضیلت ذکر الرحمن

در این نوشته از سایت ملکوت 786 معنی و مفهوم ذکر الرحمن – خواص و فضیلت ذکر الرحمن را برای شما دوستان قرار دادیم . اسم مبارک الرحمن یکی دیگر از اسم های اعظم الهی می باشد . این ذکر دارای خواص و برکات بسیار زیادی می باشد . مداومت در گفتن ذکر الرحمن موجب بهره مند شدن از لطف و عنایت الهی می شود .

معنی-و-مفهوم-ذکر-الرحمن-خواص-و-فضیلت-ذکر-الرحمن ادعيه و اذكار

معنی و مفهوم ذکر الرحمن – خواص و فضیلت ذکر الرحمن,معنی ذکر الرحمن,خواص فراوان گفتن ذکر الرحمن,آثار و برکات ذکر الرحمن,ذکر الرحمن یعنی خداوند بخشنده,ذکر اسم اعظم خدا

ذکر الرَّحمن ( بخشنده)

الرَّحمنُ مَعناهُ الواسِعُ الرَّحمَةِ عَلی عِبَادِهِ

ذات مقدسی که صاحب رحمت شامله است بر بندگانش از مؤمن و کافر و روزی دهنده ایشان است؛ بلکه رحمت واسعه او همه موجودات را فرا گرفته.

رحمان و رحیم هر یک صفت مشبهه برگرفته از رَحم هستند مانند علیم از عِلم الآ این که دامنه معنا در رحمان بیشتر است.

معنای رحمان، بخشش عام خداوند است، اما لفظش از اسماء خاصه حق است. یعنی هیچ موجودی جز خدا به این لفظ نامیده نمی شود مگر به اضافه عبد«الرحمن».

رحمان، اسم حق تعالی به اعتبار جمعیت اسمائی که مبدأ انبعاث وجود بر حقایق جمیع مراتب امکانیه است و رحیم اسم خاص است از جهت فیضان کمالات معنوی بر اهل ایمان.

فقط حقیقت محمدیه (ع) به اعتبار نبوت، مظهر« رحمن» است و به اعتبار ولایت کلیه، مظهر اسم « رحیم» و به اعتبار وحدت و جامعیت مقام ولایت و نبوت مظهر کامل اسم اعظم.

در انبیا، حقیقت خاتمیه و در اولیاء حقیقت ولویّه حضرت علی مرتضی  و  ائمه بعد از او(ع)  مظهر تامه این نام هستند.

خواص ذکر الرحمن

نقل شده هر کس اسم « الرحمن» و « الرحیم» را بعد از هر نمازی ۲۹۸ بخواند همه مردم او را دوست می دارند و از اهل تحقیق گردد.

در خواص الاسماء و مفاتیح النّجاة مذکور است:

اگر کسی بعد از هر نمازی ۱۰۰ مرتبه اسم « الرحمن» را بخواند در همه حال، مورد لطف و عنایت خداوند قرار می گیرد.

کلمات کلیدی : ذکر الرحمن الرحیم,ذكر الرحمن في القران,ذکر الرحمن و الرحیم,ذكر الرحمن يذهب الاحزان,ذكر الرحمن في المنام,ذكر الرحمن الهند,ذكر الرحمن فيس بوك,ذکر سوره الرحمن,صباح ذكر الرحمن,لولا ذكر الرحمن لماتت ارواحنا هما,لولا ذكر الرحمن لماتت قلوبنا هما,خواص ذکر الرحمن,عن ذكر الرحمن نقيض له شيطانا فهو له قرين,ذكر سورة الرحمن في المنام,خواص ذکر الرحمن الرحیم,فواید ذکر الرحمن,فضیلت ذکر الرحمن,ذکر یا الرحمن,ذکر یا ارحم الراحمین,ذكر بسم الله الرحمن الرحيم برای حاجت

************************************

منبع : سایت ملکوت 786 سایت اذکار و ادعیه و ختومات مجرب قرآنی

درباره‌ی سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *