آخرین خبرها

نحوه احضار و ارتباط با رجال الغیب همراه با متن دعا

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار ملکوت۷۸۶ به نحوه احضار و ارتباط با رجال الغیب همراه با متن دعا پرداخته ایم. برای دانستن نحوه احضار و ارتباط با رجال الغیب و خواند دعای رجال الغیب مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

1B520942-2626-4CFF-B4A3-5356B9DB5702-300x200 ادعيه و اذكار دسته‌بندی نشده دعا و ختم مجرب

نحوه احضار و ارتباط با رجال الغیب همراه با متن دعا,متن دعای رجال الغیب,نحوه احضار و ارتباط با رجال الغیب,دعای احضار رجال الغیب,چگونگی برقراری ارتباط با رجال الغیب,رجال الغیب امام زمان چه کسانی هستند,ذکر رجال الغیب,دانلود کتاب رجال الغیب

نحوه احضار و ارتباط با رجال الغیب همراه با متن دعا

رجال الغیب زیرمجموعه انبیاء و اولیای الهی هستند که در زمان ما زیرمجموعه حضرت ولی الله الاعظم امام زمان(عج) هستند و به دستور ایشان رفتار می کنند.

ابن عربی تأکید دارد که آنها در هر دوره ۱۰ نفر هستند.

برخی صفات آنها به شرح ذیل است:

۱. آنها اهل خشوع اند و آهسته سخن می گویند. زیرا در همه حالات تجلی رحمان بر آنها غلبه دارد «و خشعت الاصوات للرحمن فلا تسمع الا همسا؛ و صداها در مقابل خدای رحمان خاشع می گردد و جز صدایی آهسته نمی شنوی» (طه، ایه ۱۰۸)

۲. اینها از چشم مردمان پنهان هستند و تنها حق است که آنها را می شناسد. و حق شاهد آنهاست و در زمین و آسمان – از دید و شناخت دیگران – نهانند.

۳. آنها فقط خدای سبحان را می خوانند.

۴. مصداق آیه شریفه هستند: «و عباد الرحمن الذین یمشون علی الارض هونا و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما؛ و بندگان خدای رحمان کسانی اند که روی زمین به نرمی گام برمی دارند و چون نادانان ایشان را طرف خطاب قرار دهند با ملایمت پاسخ می دهند» (فرقان، آیه ۶۳)

۵. روش آنها حیاء است، به حدی که از کسی که در هنگام سخن، صدایش بلند می شود و رگ گردنش از غضب باد می کند تعجب می کنند. دلیل این تعجب این است که حال جذبه چنان بر آنها غلبه دارد که تصور می کنند که این تجلی که موجب خشوع و حیاء می شود برای همگان حاصل است.

آنها وقتی می بینند که قرآن دستور صریح داده است که صدای خود را در نزد پیامبر اکرم(ص) بالا نبرید: «یا ایها الذین آمنوا لا ترفعوا اصواتکم فوق صوت النبی و لا تجهروا له بالقول کجهر بعضکم لبعض ان تحبط اعمالکم و انتم لا تشعرون؛ ای مؤمنان، صدایتان را بلندتر از صدای پیامبر مکنید و همچنان که گروهی از شما با گروهی دیگر بلند سخن می گویید، با او با صدای بلند سخن مگویید، مبادا بی آن که بدانید کرده هایتان تباه شود» (حجرات، آیه ۲)

وقتی چنین است که ما از بالا بردن صدای خود بر صدای پیامبر اکرم(ص) نهی شده ایم که این موجب تباهی کردار ما می شود، حال وقتی که معظم له پیامبر خدا و مبلغ دستورات الهی است پایین آوردن صدا در هنگام شنیدن قرآن و خواندن دعا از تأکید بیشتری برخوردار است و این مقام رجال الغیب است که عالم را در محضر خداوند دانند و همواره صدایشان آهسته است و رعایت ادب و خشوع را در محضر الهی می کنند. زیرا آنها به این آیه قرآن ایمان دارند که: «الم یعلم بان الله یری؛ مگر ندانسته که خدا می بیند» (علق، آیه ۱۴)

آن کس که می داند که همواره در منظر و مأوای الهی است جز حیاء و خشوع و سخن بر اساس آداب چه رفتاری دارد؟ و رجال الغیب در نهایت حیاء و خشوع و رعایت آداب و سخن گفتن بسنده هستند.

۶. رجال الغیب در مقابل رجال الظاهر قرار دارند. رجال الظاهر، مردان الهی هستند که کمر به امر الهی بسته اند و در ظاهر و باطن به خدا دعوت می کنند. اما رجال الغیب نیز دو ظهور دارند.

الف) مردان الهی که در عالم ارواح سیر می کنند و فقط برای خداوند متعال ظاهرند و فقط خداوند متعال و امام کامل آنها را می شناسند آنها از دیدگان مخلوقات پنهان هستند.

ب) مردان الهی که در عالم شهادت جولان می دهند و در عالم اعلی ظاهرند. پس در مجموع رجال غیب ظهور دارند. اما از عامه مردم پنهانند.

۷. رجال الغیب به دلیل این که مستقیما حقایق را شهود می کنند، بدون این که دچار اشتباه شوند، معانی و حقیقت صورت های معانی را ادراک می کنند. آنها صاحب کشف هستند و هر صاحب کشفی نیز از آنها استفاده می کند و رجال الغیب هستند که اخبار اصحاب کشف و مؤمنان خالص را در جهان منتشر می کنند و احوال آنها را به جماعتی که اهلیتش را دارند می شناسانند. به این دلیل آنها به منزله وزراء و مأمورین امام زمان(عج) هستند که به رفع حوائج معنوی و الهی مردم قیام می کنند.

اما نه به گونه ای که شناخته شوند و دیگران آنها را بشناسند]برای پاسخ به این پرسش از فتوحات المکیه، ابن عربی، ج ۲، ص ۱۲ – ۱۱ ؛ ج ۳، ص ۳۳۸ – ۳۲۱ استفاده شده اسبدانکه جمعی از بندگان خاص خدایند که از وسائط فیض به عالم هستند که به عالم ، فیض می رسانند و در السن و افواه ( زبانها و دهانها ) آنها را « رجال الغیب » می دانند و هر روز را از ماه عربی در اطراف سیر نمایند چون کسی شروع به شغلی یا عملی یا سفری نمایند رو به آنها ( به سمت ۴ جهت ) کرده بگوید

دعای ارتباط با رجال الغیب :

اَلسَّلام علیکُم یا رجالَ الغَیب

اَلسَّلام علیکم یا اَرواحَ المُقَدَّسهِ

اَغیثونی و انظُروا اِلَیَّ بِنَظرَهِ اَجیبونی بِِغََوث

یا رُقَباء یا نُجَباء یا اَبدالُ یا اَوتادُ یا قُطب یا غَوث

اَغیثونی بِحُرمَهِ محمدٍ و الهِِ العابدی

برگرفته از سایت دعاسایت

درباره‌ی مدیر قبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *