آخرین خبرها

چگونگی توسل کردن به ائمه اطهار (ع) برای طلب حاجت

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار ملکوت۷۸۶ به چگونگی توسل کردن به ائمه اطهار (ع) برای طلب حاجت پرداخته ایم. برای برآورده شدن حاجت و رسیدن به خواسته و توسل به ائمه معصومین مطلب معتبر عنوان شده را بخوانید که ان شالله کارگشا باشد.

45C59D8F-3907-4E9F-9486-5AFA6F87ED6D-300x200 ادعيه و اذكار دسته‌بندی نشده دعا و ختم مجرب دعای حاجت روایی

چگونگی توسل کردن به ائمه اطهار (ع) برای طلب حاجت,طریقه و آداب توسل به ائمه معصومین (ع) و ساعت مخصوص جهت طلب حاجت,توسل به ائمه معصومین برای حاجت خواستن,چگونگی توسل به ائمه اطهار (ع) جهت حاجت,ساعت و زمان مخصوص توسل به ائمه اطهار (ع)

چگونگی توسل کردن به ائمه اطهار (ع) برای طلب حاجت


۱- ساعات آخر شب ، یک ساعت قبل از طلوع فجر توسّل به حضرت زهرا (علیه السلام ) : به جهت رحمت و مغفرت .

۲- از طلوع فجر تا طلوع آفتاب ، ساعت توسّل به جناب امیرالمؤمنین علی ( علیه السلام ) : برای رفع ظلم ، انتقام و دفع مکر .

۳- از طلوع آفتاب ساعت توسّل به امام حسن ( علیه السلام ) : برای رفع ظلم ، انتقام و دفع مکر .

۴- از ساعت سوّم ، از تابش شعاع خورشید تا بلند شدن روز ، مختص به امام حسین ( علیه السلام ) : به جهت رحمت و مغفرت الهی .

۵- ساعت بعدی ، از بلند شدن روز است تا زوال آفتاب ، توسّل به امام سجّاد (علیه السلام ) : ایمنی یافتن از شرّ سلطان جائر و شیطان و معزز بودن در نظر سلطان .

۶- از اوّل زوال تا هشت رکعت نماز نافله ظهر ، توسّل به امام باقر ( علیه السلام ) : به جهت توفیق کسب علم و معرفت

۷- از چهار رکعت مانده به نماز ظهر تا وقت نماز ظهر ، زمان توسّل به امام صادق ( علیه السلام ) : به جهت توفیق یافتن بر وظایف و عبادات و اداء سُنن و ترک محرّمات .

۸- از ساعت هفتم و بعد از فارغ شدن از نماز ظهر تاچهار رکعت از نافله عصر ، زمان توسّل به امام موسی بن جعفر ( علیه السلام ) : برای شفای امراض وبیماری و دفع امراض باطنی و ظاهری .

۹- ساعت هشتم از چهار رکعت نافله عصر است تا فراغ از نافله عصر ، توسّل به امام رضا ( علیه السلام ) : برای سلامتی در سفر – چه دریا و چه خشکی – و رسیدن به وطن و خلاصی از غم و اندوه و غربت.

از ساعت نهم بعد از فراغ از نماز عصر تا انقضای سه ربع ، زمان توسّل به امام جواد ( علیه السلام ) : برای یافتن گنج ، قناعت و رسیدن به نعمت های پی در پی و توانگری و بخشش .

۱۱-ساعت دهم ، از ابتدای ربع آخر روز است تا یک ساعت به زردی آفتاب که زمان توسّل به امام علی النقی ( علیه السلام ) است : از برای استعانت بر اداء حقوق اخوات از مؤمنین و مؤمنات و رد مظالم .

۱۲- قبل از زردی آفتاب زمان توسّل به امام حسن عسگری ( علیه السلام ) : از برای درست شدن کارهای دینی و دنیوی و غلط نشدن آن و مسرور بودن در همه اوقات.

۱۳- از زردی آفتاب تا غروب زمان توسّل به امام عصر ( عجل الله تعالی فرجه شریف ) : به جهت پیروزی یافتن و ظفر بر اعداء در جنگ و … و اداء قرض و روی نمودن فتوحات .

(منابع:منتهی الآمال-جلاء العیون-جنات الخلود)

منبع : سایت ملکوت۷۸۶ مرجع کامل ذکر و دعاهای قرآنی

درباره‌ی gobadi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *