آخرین خبرها

خواص و فضیلت ذکر تسبیحات اربعه در احادیث و روایات قرآنی

در این نوشته از سایت ملکوت 786 خواص و فضیلت ذکر تسبیحات اربعه در احادیث و روایات قرآنی را برای شما دوستان قرار دادیم . ذکر تسبیحات اربعه دارای آثار و برکات زیادی می باشد . از خواص ذکر تسبیحات اربعه می توان دفع بلا و برآورده شدن حاجت اشاره کرد . در ادامه از سایت ملکوت 786 با خواص کامل تسبیحات اربعه آشنا خواهید شد …

خواص-و-فضیلت-ذکر-تسبیحات-اربعه-در-احادیث-و-روایات-قرآنی ادعيه و اذكار

خواص و فضیلت ذکر تسبیحات اربعه در احادیث و روایات قرآنی,خواص ذکر تسبیحات اربعه,آثار و فوائد ذکر تسبیحات اربعه,تسبیحات اربعه برای دفع بلا

تاثیرات ذکر تسبیحات اربعه

 تاثیرات ذکر تسبیحات اربعه در قرآن کریم و بسیاری از احادیث بارها تکرار شده است، مزایای ذکر مداوم این عبارات به قدری تاثیر گذار و مهم تلقی می شوند که جزء اذکار باقیات و صالحات محسوب می شود.

همان طور که می دانید ذکر تسبیحات اربعه عبارتند از مجموعه اذکار سبحانَ الله و الحَمدُ اللهُ و اللهُ الکبَر، که هر کدام دارای جایگاه ویژه ای در اسلام هستند، چه بسا اگر ذکر این عبارات به طور همزمان تحت عنوان تسبیحات اربعه تکرار شوند می توانند تاثیرات مطلوب فراوانی بر زندگی مومنان بگذارد.

لازم به گفتن است اگر علاوه بر موقع خواندن نماز در زمان های دیگری هم به تلاوت ذکر تسبیحات اربعه بپردازید، می توانید از تاثیرات بسزایِ آن بهره مند شوید.

لذا بنا بر نقل قول احادیث و قرآن کریم تاکید بسیاری بر تلاوت این ذکر پر خاصیت گردیده و همچنین خواندن مداوم آن از طرف پیامبر اکرم (ص) و اکثر امامان توصیه شده است.

با نتیجه گیری از احادیث و همچنین مطالب ارزشمند و گهر بار قرآن کریم، می توان گفت تاثیرات ذکر تسبیحات اربعه شامل مواردی همچون مورد های زیر می شود:

  • با خداوند متعال به مراتب بهتر و بیشتر نزدیک خواهید شد.
  • دعاهایی که نزد خدا می برید، استجابت می شوند.
  • از دیگر تاثیرات ذکر تسبیحات اربعه می توان به جلوگیری از بروز اکثر بلاها و مشکلات دنیوی اشاره کرد.
  • و موارد عدیده ی دیگر.

تاثیرات ذکر تسبیحات اربعه در احادیث

 اگر می خواهید از تاثیرات تلاوت این عبارت پر بار بیشتر مطلع شوید، لازم است بدانید در بسیاری از احادیث نام این ذکر چندین مرتبه تکرار شده که خود اصلی ترین عامل در اثبات تاثیرات متعدد ذکر تسبیحات اربعه می باشد. در قسمت پایین بنا بر نقل قول های آمده در احادیث برخی از مزایا و تاثیرات این ذکر ارزشمند را آورده ایم که مطمئناً با دانستن آن ها بر تلاوت این ذکر دوام بخشیده و آن را جزء اصلی ترین اعمال مستحب خود قرار خواهید داد.

  • در یکی از روایات امام صادق (علیه السلام) آمده است که اگر در طول روز به ذکر تسبیحات اربعه بپردازید، منجر به دور شدن و رفع بلاهایی نظیر سوختن، غرق شدن، ویرانی، سقوط در چاه، خورده شدن توسط حیوانات درنده، مرگ به وسیله ی اتفاق های بد و دردناک و موارد بسیار زیاد دیگری از این قبیل در همان روز می شود. از این رو دفع بلا را می توان به عنوان یکی از اصلی ترین تاثیرات این دعا نامید.
  • در حدیث دیگری از همین امام بزرگوار آمده است که اگر مومنی پس از اجابت نماز واجب ۴۰ مرتبه به تکرار ذکر تسبیحات اربعه بپردازد و پس از آن مشغول به دعا و راز و نیاز با خداوند شود، استجابت دعای او میسر خواهد شد.
  • به نقل از امام باقر (علیه السلام) رسول اکرم (ص) نیز با تاکید بر دوام تلاوت این ذکر گفته اند، با تلاوت هر یک از عبارات تسبیحات اربعه درختی در بهشت برایتان کاشته می شود.
  • همچنین گفتنی است تلاوت این ذکر ارزشمند به عنوان سپری مقاوم در برابر آتش محسوب می شود.

منبع : سایت دعا شفا

************************************

منبع : سایت ملکوت 786 سایت اذکار و ادعیه و ختومات مجرب قرآنی

درباره‌ی سید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *