آخرین خبرها

دعای فرزند برای پدر و مادر و سلامتی و طول عمر مجرب

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار ملکوت۷۸۶ دعای فرزند برای پدر و مادر و سلامتی و طول عمر مجرب پرداخته ایم ان شاءالله به عمر پدر و مادر افزایش می یابد و همیشه سلامت خواهند بود .

دعای طول عمر برای پدر و مادر,دعا برای طول عمر پدر و مادر,دعای سلامتی پدر و مادر صحیفه سجادیه, دعای سلامتی پدر و مادر,متن دعای سلامتی پدر و مادر,دعای طول عمر برای همسر,دعای طول عمر و دفع بلا,دعای طول عمر پدر و مادر,دعای طول عمر در مفاتیح الجنان,دعای طول عمر در ماه رجب,دعای طول عمر امام صادق,دعای طول عمر فرزندان,دعای طول عمر خانواده,دعای طول عمر پدر,دعای سریع التاثیر و مجرب افزایش طول عمر,دعای زیاد شدن عمر 

دعای-فرزند-برای-پدر-و-مادر-و-سلامتی-و-طول-عمر-مجرب-300x156 ادعيه و اذكار دسته‌بندی نشده دعا
دعای فرزند برای پدر و مادر و سلامتی و طول عمر مجرب

دعایی دلنشین از امام سجاد(ع) در حق والدین

اللّهُمّ اشْکُرْ لَهُمَا تَرْبِیَتِی، وَ أَثِبْهُمَا عَلَی تَکْرِمَتِی، وَ احْفَظْ لَهُمَا مَا حَفِظَاهُ مِنّی فِی صِغَرِی. اللّهُمّ وَ مَا مَسّهُمَا مِنّی مِنْ أَذًی، أَوْ خَلَصَ إِلَیْهِمَا عَنّی مِنْ مَکْرُوهٍ، أَوْ ضَاعَ قِبَلِی لَهُمَا مِنْ حَقٍّ فَاجْعَلْهُ حِطّةً لِذُنُوبِهِمَا، وَ عُلُوّاً فِی دَرَجَاتِهِمَا، وَ زِیَادَةً فِی حَسَنَاتِهِمَا، یَا مُبَدّلَ السّیّئَاتِ بِأَضْعَافِهَا مِنَ الْحَسَنَاتِ.

خدایا ! آنان را به پاس پرورش من پاداش ده، و در برابر گرامی داشت من جزا عنایت فرما، و هر چه را در کودکی من نسبت به من منظور داشتند، در حق آنان منظور دار.

خدایا ! آنچه از جانب من آزار به ایشان رسیده یا کار ناپسندی از من نسبت به آنها رخ داده، یا حقی که از آنان بر عهده من ضایع شده، همه را موجب ریختن گناهانشان، و بلندی مقامشان و افزونی خوبی‌ هاشان قرار ده. 

 

نیکی به پدر و مادر درکنار توحید

«لا تَعْبُدُونَ إِلاَّ اللَّهَ وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً»؛ 

«وَ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ لا تُشْرِکُوا بِهِ شَيْئاً وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً»؛ 

«أَلاَّ تُشْرِکُوا بِهِ شَيْئاً وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً»؛  

«وَ قَضى رَبُّکَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِيَّاهُ وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً»؛ 

«یا بُنَيَّ لا تُشْرِکْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْکَ لَظُلْمٌ عَظِیمٌ وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَيْهِ». 

از این آیات معلوم میشود که عقوق والدین بعد از شرک به خدا در شمار بزرگ ترین گناهان و یا خود این از بزرگ ترین انها است و ازآن طرف هم معلوم می شود که واجب‌ترین واجب‌ها احسان به پدر و مادر است.

 

دعا برای پدر و مادر در قرآن

1. «ربِّ اغْفِرْ لی وَ لِوالِدَیَّ»(نوح،27) پروردگارا مرا، و پدر و مادرم را بیامرز.

2. «ربِّ ارْحَمْهُما کَما رَبَّیانی صَغیرا»؛( اسراء،24)

پروردگارا، همان گونه‌که‌آنها مرا در کوچکی تربیت کردند، مشمول رحمتشان قرار ده.

خداوند در این آیه‌که‌درباره‌پدر و مادر است، می‌فرماید که‌تنها به‌رحمت و مهربانی خود اکتفا نکن؛ بلکه‌برای آنان، رحمت واسعه‌الهی را بخواه‌و بگو : پروردگارا! همان گونه‌که‌آنها مرا در کودکی تربیت کردند، به‌آنان رحم و عطوفت خویش را فرو فرست.

 

برگرفته از سایت دعاگو

درباره‌ی seyyed Morteza seyyed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *